Fernando Bento
(CIDEHUS - Interdisciplinary Center for History, Cultures and Societies)
Bachelor's Degree: Filosofia/Educação (Universidade Católica Portuguesa de Lisboa - 1997)
CIDEHUS - Interdisciplinary Center for History, Cultures and Societies (Integrated Member at pre-doctoral level)
Filosofia Contemporânea da Educação/Contemporary Philosophy of Education;
Filosofia para Crianças/Philosophy for Children.
Filosofia para Crianças/Philosophy for Children.
Psicologia da Educação/Psychology of Education; Sociologia da Educação/Sociology of Education; Filosofia da Educação/Philosophy of Education; Filosofia Política/Political Philosophy; Artes Performativas/Performing Arts
Professor do Ensino Secundário/Secondary School Teacher.
L1 - Mudanças Societais
RG sp - Sociedades, Poderes e Identidades
Centro de Filosofia para Niños de Madrid; CCFilD (Comunidade Criativa de Filosofia em Diálogo)
Bento, Fernando. O DIÁLOGO HUMANIZANTE COMO EXPRESSÃO DE CUIDADO. Rio de Janeiro: Childhood & Philosophy, vol. 12, núm. 24, mayo-agosto, 2016, pp. 443-453.
Bento, Fernando. AFETIVIDADE E CRIATIVIDADE EM FILOSOFIA PARA CRIANÇAS. Rio de Janeiro: Childhood & Philosophy, vol. 10, núm. 20, jul-dez, 2014, pp. 383-399.
Bento, Fernando (2013). "O valor da Comunidade Dialógica de Investigação na construção recreativa da criança - uma proposta educativa da alegria em Matthew Lipman" in Nico, Bravo (org.). Actas do VII Encontro Regional de Educação - Aprender no Alentejo, Universidade de Évora, pp. 69-75. ISBN 375479/14
Bento, Fernando (2014). "O papel do professor na instrução democrática da criança: uma reflexão crítica ao Programa de Filosofia para Crianças de Matthew Lipman" in Féron, Olivier (org.). Actas das IV Jornadas Internacionais de Investigadores de Filosofia - Cartografias da filosofia para o século XXI, Instituto de Filosofia Prática - Universidade de Évora, pp. 47-56. ISBN 978-989-99154-0-4
* For more publications, perform a search by author name on Digital Repository of Scientific Publications of UÉ.