Skip to main content

Paulo Jaime Lampreia Costa

Assistant Professor (Department of Pedagogy and Education)

Fotografia
Doctoral Degree: Doutoramento/Ciências da Educação (Universidade de Évora - 2007)
Bachelor's Degree: Licenciatura em Ensino de Português e Francês (Universidade de Évora - 1992)
Department of Pedagogy and Education Assembly (Advisor)
CIEP - Center for Research in Education and Psychology of the University of Évora (Integrated Member with doctorate)
CIDEHUS - Interdisciplinary Center for History, Cultures and Societies (Collaborating Member)
Comissão Executiva e de Acompanhamento da Licenciatura em Ciências da Educação (Deputy)
Comissão Executiva e de Acompanhamento do Complemento de Formação em Complemento de Formação Superior em Ensino de Inglês no 1º ciclo do Ensino Básico (Director)
Comissão Executiva e de Acompanhamento do Cursos de Complemento de Formação Superior em Ensino de Inglês no 1.º Ciclo do Ensino Básico em Titulares de qualificação profissional para a docência no grupo de recrutamento 220 (Director)
Comissão Executiva e de Acompanhamento do Cursos de Complemento de Formação Superior em Ensino de Inglês no 1.º Ciclo do Ensino Básico em Titulares de qualificação profissional para a docência no grupo de recrutamento 30 (Director)
Comissão Executiva e de Acompanhamento do Mestrado em Ensino do Português no 3º ciclo do Ensino Básico e Ensino Secundário e de Espanhol/Francês nos Ensinos Básico e Secundário (Director)
Conselho Científico (CIEP) (Advisor)
Tema 2 - Ensino, Aprendizagem, Avaliação e Tecnologia Educativa (Integrated Member with doctorate)
/ Comissão Europeia
finished in 11/12/2011
Costa, P. (2018). Campo Literario. In López Casanova, Martina y María Elena Fonsalido (coords.). Géneros, procedimientos, contextos. Conceptos de uso frecuente en los estudios literarios. Prólogo de José Luis de Diego. Los Polvorines: Universidad Nacional de General Sarmiento, 2018.
Costa, P. (2017). Ecos dos lugares de Peter Pan: coordenadas improváveis para lugares intangíveis. In Fernando Azevedo, Alberto Filipe Araújo & Joaquim Machado de Araújo (Eds.) Peter Pan. Literatura Infantil e Imaginário. Braga: Centro de Investigação em Estudos da Criança/Instituto de Educação/Universidade do Minho.
Balça, A., Costa, P. (2017). Leitura e educação literária: da viagem possível às restrições do mapa. Ensino Em Re-Vista, 24 (1), 201-220. Uberlândia, MG: Faculdade de Educação ? Universidade Federal de Uberlândia. DOI: http://dx.doi.org/10.14393/ER-v24n1a2017-9
Selfa Satre, M., Balça, A, Costa, P. (2017). "Biblioteca escolar, lectura y literatura infantil y juvenil: selección de títulos actuales en español y portugués (2005-2015) ". Tejuelo. 25, 25: 5 - 34.
Costa, Paulo. 2016. Fronteras, puentes, posibilidades: asignatura de portugués y patrimonio. In Lectura, arte y patrimonio: rediseñando redes, ed. RÖSING, T. ; RETTENMAIER, M., 235 - 250. . Passo Fundo, RS, Brasil: UPF Editora.
Costa, P. (2015) Algumas notas sobre discurso oficial para o Português: as Metas Curriculares e a Educação Literária. Nuances 26 (3). Presidente Prudente-SP: UNESP.
Pires, H., Verdasca, J., Costa, P., Candeias, A. A., Rebelo, N., Varelas, D., & Diniz, A. M. (2013, Setembro). Capital familiar, rendimento e atitude face a língua portuguesa em alunos do 2º e 3º ciclo do ensino básico. Comunicação apresentada no XII Congresso Internacional Galego-Português de Psicopedagogia. Universidade Minho, Braga, Portugal.
Costa, P., & Mira, A. R. (2013). L?importance du compte-rendu dans la formation des professeurs de langue étrangère au Portugal. In Actes du Colloque International AIFRISSS (pp. 37-48). Floirac - Bordeaux: AIFRISSS.
Diccionario de conceptos clave de lectura y escritura. Santillana Editores
O Mestrado em Ensino do Português no 3.º Ciclo do Ensino Básico e Ensino Secundário e de Espanhol/Francês nos Ensinos Básico e Secundário da Universidade de Évora. Tejuelo. Ano V, n.º 14. Ed. CPR de Trujillo / Consejería de Educación de la Junta de Extremadura, p. 51-57
Costa, P. (2011). A experiência dos clássicos adaptados: caminhos ínvios na promoção da leitura de textos literários?. ÁLabe, 0(4). Consultado el January 27, 2012,
Balça, A., Costa, P. & Magalhães, O. (2010) 1808: um exílio voluntário, um novo país. Anais do Jalla Brasil 2010, 214-217 (ISBN 978-85-228-0573-0)

* For more publications, perform a search by author name on Digital Repository of Scientific Publications of UÉ.



I Am
Section where you can select the access profile that best suits your situation.
UÉ Candidate
Training Offer, Knowing UÉ, Applications, Social Support and Useful Documentation
UÉ Student
School Calendar, Opportunities, Mobility Programs and Academic Activities
Lecturer and Researcher
R&D Units, Featured News, Research Projects, Activities under Development and Conferences
Alumnus
UÉ Family, Alumni Activities, Testimonials, Career Awards and Events of Interest
Company
Business Events, Submission of Traineeship and Job Offers, UÉ Services
I Want
Section where you can select a quick link, for an action you want to perform