Skip to main content

Luiza Margarida Gehl da Fonseca Bastos Baptista

(CIDEHUS - Interdisciplinary Center for History, Cultures and Societies)

Photo of Luiza Margarida Gehl da Fonseca Bastos Baptista
Doctoral Degree: Ciências da Informação e da Documentação (Universidade de Évora - 2012)
Master Degree: Arquivos, Bibliotecas e Ciências da Informação (Universidade de Évora - 2005)
Bachelor's Degree: Licenciatura /Química (Universidade de Lisboa - Faculdade de Ciências - 1986)
CIDEHUS - Interdisciplinary Center for History, Cultures and Societies (Integrated Member with doctorate)
Conselho Científico (CIDEHUS) (Advisor)
Ciência da Informação / Information Science
Biblioteconomia / Librarianship
Bibliotecas académicas / Academic libraries
Estatísticas e Avaliação / Statistics and Evaluation
• Membro da Comissão Permanente do Grupo de Trabalho das Bibliotecas do Ensino Superior da BAD - Associação Portuguesa de Bibliotecários Arquivistas e Documentalistas. (biénio 2004-2005)
• Vogal da Formação da Direção Regional Norte da BAD - Associação Portuguesa de Bibliotecários Arquivistas e Documentalistas. (triénio 2005-2007)
• Vogal do Conselho Fiscal Regional da Delegação Norte da BAD - Associação Portuguesa de Bibliotecários Arquivistas e Documentalistas. (triénio 2008-2010)
• Member of EIA – European Information Association (1997-2012)
• Member of IFLA – International Federation of Library Associations and Institutions – Section 22 - Statistics and Evaluation (2007-2012)

L2 - RG - Ipt

Universidade de Lisboa - Faculdade de Medicina Dentária


 

Sanches, T., Melo, L. B., Sá, I., Cruz, C. (2021). Choosing Readings: Portuguese Academic Library Users' Preferences for Printed Books or e-Books. In International Association of Scientific and Technological University Libraries (Org.). Proceedings of the IATUL Conferences, 14th Jul (paper 4). Pardue University. https://docs.lib.purdue.edu/iatul/2021/thursday/4/
Sanches, T., Melo, L. B., Lopes, S. C., Henriques, S. O. (2021). International visibility of thesis and dissertations from ULisboa through the Institutional Repositories: Gateway for Open Science. In International Association of Scientific and Technological University Libraries (Org.). Proceedings of the IATUL Conferences, 14th Jul (paper 6). Pardue University. https://docs.lib.purdue.edu/iatul/2021/wednesday/6/
MELO, Luiza Baptista. Behavioral trends in the use of printed book or e-book. Qualitative and Quantitative Methods in Libraries, [S.l.], v. 10, n. 1, p. 83-97, apr. 2021. ISSN 2241-1925. Available at: .
MELO, Luiza Baptista et al. Theses and Dissertations from ULisboa to the world. Qualitative and Quantitative Methods in Libraries, [S.l.], v. 10, n. 1, p. 67-81, apr. 2021. ISSN 2241-1925. Available at: .
MELO, Luiza Baptista; SANCHES, Tatiana. Challenged by academic social networks. Qualitative and Quantitative Methods in Libraries, [S.l.], v. 9, n. 1, p. 19-34, mar. 2020. ISSN 2241-1925. Available at: .
MELO, Luiza Baptista; REPANOVICI, Angela. Assessment of Impact and Value in the Academic Libraries. Qualitative and Quantitative Methods in Libraries, [S.l.], v. 7, n. 3, p. 431-440, mar. 2019. ISSN 2241-1925. Available at: .
MELO, Luíza Baptista et al. Assessing the economic value of academic libraries. Qualitative and Quantitative Methods in Libraries, [S.l.], v. 7, n. 3, p. 529-538, mar. 2019. ISSN 2241-1925. Available at: .
Melo, LB; Torres, P (2018). Repositório institucional: um estudo de caso da Faculdade de Medicina Dentária da Universidade de Lisboa. [Poster]. XIII Jornadas APDIS - Bibliotecas da Saúde: da Ciência Aberta à Investigação e Prática Clínica, Lisboa, 14-16 de março de 2018.
MELO, Luiza Baptista; CRUZ, Célia; SÁ, Isabel. New Instruments for Impact Assessment: study of an academic library. Qualitative and Quantitative Methods in Libraries, [S.l.], v. 5, n. 1, p. 251-262, july 2017. ISSN 2241-1925. Available at: .
Melo, L. B., Sanches, T., Mendes, J. M. O., & Funaro, V. M. B. O. (2017). O impacto da biblioteca acadêmica de odontologia: Estudo de caso na ULisboa e na FOUSP. Anais do CBBD, 26
Baptista, L., Torres, P., Matos, G., Sanches, T. (2017). Os espaços das bibliotecas académicas como caminho para o conhecimento: um estudo de caso na Universidade de Lisboa. In Borges, M. M. & Sanz Casado, E. (Coords.). A Ciência Aberta o contributo da Ciência da Informação: Atas do VIII Encontro Ibérico EDICIC, 20-22 Novembro. (745-757). Coimbra: Universidade de Coimbra. Centro de Estudos Interdisciplinares do Século XX - CEIS20.
MELO, Luiza Baptista, SANCHES, Tatiana; MATOS, Gaspar, TORRES, Patrícia - Bibliotecas e pessoas: interligações positivas na Universidade de Lisboa. Revista Brasileira de Biblioteconomia e Documentação - RBBD, 13 :123-137, 2017. ISSN 1980-6949. Disponível em: .
Melo, Luiza Baptista; Sá, Isabel and Cruz. Célia. New Instruments for Impact Assessment: study of an academic library. "Qualitative and Quantitative Methods in Libraries (QQML): an International Journal of Library and Information Science".(2016), 5:251- 262.
Melo, Luiza Baptista and Cruz, Celia and Sá, Isabel (2015). Avaliação do impacto de uma biblioteca universitária. In Desafíos y oportunidades de las Ciencias de la Información y la Documentación en la era digital: actas del VII Encuentro Ibérico EDICIC 2015 (Madrid, 16 y 17 de noviembre de 2015). Universidad Complutense de Madrid, Madrid. ISBN 978-84-608-3330-7

* For more publications, perform a search by author name on Digital Repository of Scientific Publications of UÉ.



I Am
Section where you can select the access profile that best suits your situation.
UÉ Candidate
Training Offer, Knowing UÉ, Applications, Social Support and Useful Documentation
UÉ Student
School Calendar, Opportunities, Mobility Programs and Academic Activities
Lecturer and Researcher
R&D Units, Featured News, Research Projects, Activities under Development and Conferences
Alumnus
UÉ Family, Alumni Activities, Testimonials, Career Awards and Events of Interest
Company
Business Events, Submission of Traineeship and Job Offers, UÉ Services
I Want
Section where you can select a quick link, for an action you want to perform