LAUNCHING INNOVATION-BASED LANDSCAPE ARCHITECTURE TRAINING FRAMEWORK IN EUROPE

Cofinanciado por:
Acronym | InnoLAND
Project title | LAUNCHING INNOVATION-BASED LANDSCAPE ARCHITECTURE TRAINING FRAMEWORK IN EUROPE
Project Code | 2020-1-LT01-KA203-078086
Main objective | Reforçar a Investigação, o desenvolvimento tecnológico e a inovação

Region of intervention | Europa

Beneficiary entity |
  • VILNIAUS GEDIMINO TECHNIKOS UNIVERSITETAS(líder)
  • AALTO KORKEAKOULUSAATIO SR (parceiro)
  • IFLA Europe   (parceiro)
  • STICHTING LE: NOTRE INSTITUTE(parceiro)
  • TECHNISCHE UNIVERSITAET WIEN (parceiro)
  • Universidade de Évora(parceiro)

Approval date | 10-08-2020
Start date | 01-11-2020
Date of the conclusion | 31-10-2022

Total eligible cost | 249439 €
European Union financial support | Comissão Europeia - 249439 €
National/regional public financial support |

Summary

InnoLAND aims to facilitate transparency and recognition of skills and qualifications of landscape architecture professionals in the EU by developing the Common Training Framework for the Profession along with relevant tools to support its implementation. The specific objectives include:

  1. Implementing PQD requirements to foster automatic recognition of LA profession in Europe;
  2. Establishing pan-European quality standards for LA study programmes and homogenizing LA education in Europe;
  3. Developing an exemplar master study programme framework in line with the European CTF.

Objectives, activities and expected/achieved results

Objetivos

  1. Implementar os requisitos das ‘Regulações de Qualificação Profissional’ para alcançar o reconhecimento automático da profissão de Arquiteto Paisagista na Europa;
  2. Estabelecer padrões de qualidade Europeus para programas de mestrado de Arquitetura Paisagista e homogeneizar o ensino da Arquitetura Paisagista na Europa;
  3. Desenvolver um programa de estudos de mestrado em Arquitetura Paisagista para a Universidade Técnica de Vilnius Gediminas (Lituânia) em linha com o ‘Regulações de Qualificação Profissional’ Europeias e o ‘Estrutura Comum de Ensino’.

 

Atividades e resultados

Documentos

  1. Recomendações para a conceção e implementação do Quadro Europeu de Ensino Comum para Arquitetura Paisagista nos estados membros da União Europeia;
  2. Quadro Comum de Ensino na Europa para Arquitetura Paisagista;
  3. Recomendações para reconhecimento de programas de estudo em Arquitetura Paisagista; 
  4. Programa de estudo de Mestrado Arquitetura Paisagista para a Universidade Técnica de Vilnius (Lituânia).

 

Encontros/workshops

 

Escola de Verão