Ana Artur
Assistant Professor (Department of Pedagogy and Education)
Employment contract in public functions indefinitely
Doctoral Degree: Ciencias da Educação/Ciências da Educação (Universidade de Évora - 2015)
Master Degree: Psicologia Educacional (ISPA- Lisboa - 2005)
Bachelor's Degree: CESE- Necessidades Especificas de Educação/Educação Especial (Universidade de Évora - 1997)
Department of Pedagogy and Education Assembly (Advisor)
CIEP - Center for Research in Education and Psychology of the University of Évora (Integrated Member with doctorate)
Comissão de Curso da Licenciatura em Educação Básica (Deputy)
Comissão de Curso do Mestrado em Educação Especial, Domínio Cognitivo e Motor (Director)
Tema 3 - Formação e Desenvolvimento Profissional (Collaborating Member)
Ciências da Educação
Formação de Professores;
Educação de Infância;
Supervisão Pedagógica
Educação Inclusiva
Educação de Infância;
Supervisão Pedagógica
Educação Inclusiva
T703793794-8529
/
PRR - Plano de Recuperação e Resiliência
acrónimo: IPI.Sucesso+
em curso até 30/06/2026
POCH-02-53I2-FSE-000042
/
Portugal 2020
acrónimo: IPI.SUCESSO
finished in 30/11/2023
101089896
/
Comissão Europeia
acrónimo: EU GREEN
em curso até 31/12/2026
2021-1-ES01-KA220-SCH-000031593
/
Comissão Europeia
acrónimo: The value of facing school
finished in 31/10/2023
Folque, M. A., Leal-da-Costa, M. C. & Artur, A. (2016). A formação inicial e desenvolvimento profissional de educadores/professores monodocentes: os desafios do isomorfismo pedagógico. In Carlos Humberto Alves Correa, Luciola Inês Pessoa Cavalcante & Michelle de Freitas Bossoli (org.). Formação de Professores em perspectiva. Universidade Federal do Amazonas. (pp. 177-236). Manaus: EDUA. ISBN 978-85-7401-836-2
Folque, M. A. & Artur-Marques, A. (2009). Um projecto de construção da participação: a voz das famílias, educadoras, auxiliares e crianças. in Desenvolver a Qualidade em Parcerias: estudos de caso. 41-53. DGIDC ME.
* For more publications, perform a search by author name on Digital Repository of Scientific Publications of UÉ.