Virtual Reality for Vocationally Oriented Language Learning

Cofinanciado por:
Acronym | VR-VOLL
Project title | Virtual Reality for Vocationally Oriented Language Learning
Project Code | 2021-DE02-KA220-VET-000030241
Main objective | Reforçar a Investigação, o desenvolvimento tecnológico e a inovação

Region of intervention | Europa

Beneficiary entity |
  • Universitat Flensburg(líder)
  • Adiyaman Milli Egitim Mudurlugu(parceiro)
  • Arcola Research Portugal LDA(parceiro)
  • Universidade de Évora(parceiro)
  • University of Cukurova(parceiro)
  • VILNIAUS GEDIMINO TECHNIKOS UNIVERSITETAS(parceiro)

Approval date | 20-10-2021
Start date | 01-01-2022
Date of the conclusion | 31-12-2024

Total eligible cost | 371515 €
European Union financial support | Comissão Europeia - 371515 €
National/regional public financial support |
Apoio financeiro atribuído à Universidade de Évora | 69552 €

Summary

This project brings together six partners from four countries to explore the potential of emerging digital technology, Virtual Reality, in the context of vocationally-oriented language learning. VET learners are the group of learners with speficic language needs which will adress to their future language needs for the labour life. However, in most of the VET schools or centers there is a general language curriculum or the needs of the target group are not identified exactly. As a result, the appropriate approaches or methodologies cannot be applied for the teaching of language in these classes. After the learners graduate, they cannot acheive the desired language level for the jobs and the unemployment become a serious problem for the individuals. Thus, the integration of VR technology in VET classes will increase the motivation of learners when they are exposed to real life situations, and learning and teaching of English for Specific Purposes (ESP) will not be such a great problem in VET schools or centers . Learners will be able to learn the language in real contexts, and teachers will be able to integrate these new technology in their teaching. Six experienced partners will come together in the scope of this project and adress to the language needs of the VET learners, organise activities for pre and in-service English teachers and increase the efficiency of the language teaching in VET schools and centers. In this way, more qualified individuals will graduate and their integration to labour market will be easier.

 


Goals, activities and expected/achieved results

Objetivos: Ao focar-se nas aplicações de RV para promoção da experiência linguística em contextos vocacionais, o projeto visa abordar o desenvolvimento profissional de futuros professores que irão desenvolver a sua atividade profissional em escolas secundárias ou em contexto de EFP. Este projeto pretende responder ao aumento do desemprego juvenil (15-24) na Europa, que varia entre 6% e 50%. O EFP é frequentemente visto como a resposta para este problema (Eichhorst, Rodrigues-Planas, Scmidl & Zimmermann, 2015). Ao mesmo tempo, a indústria e o comércio tornaram-se mais globalizados e a procura de mão de obra qualificada aumentou substancialmente, o que conduz a um reconhecimento da importância da educação profissional de alta qualidade, que aprimora as competências transnacionais dos trabalhadores.

Atividades: formação e educação vocacional; desenvolvimento de materiais de realidade virtual para contexto de EFP; monitorização do desenvolvimento da plataforma que acolhe a realidade virtual.

Resultados do Projeto: cenários em realidade virtual, manual, plataforma digital de realidade virtual, competências linguísticas a atingir, monitorização da realidade virtual, metodologias e avaliação.